DON ŽUAN

Vida Davidović (po Molijeru)
DON ŽUAN
Režija: Tihomir Stanić, Marko Misirača

Opis Umetnici
DON ŽUAN
2

Umetnici


Pozorište "Teatrijum"
u saradnji sa Udruženjem dramskih umetnika Srbije
Ministarstvom kulture i informisanja
Sekretarijatom za kulturu Grada Beograda
i Tihomir Stanić Production

Vida Davidović (po Molijeru)
DON ŽUAN
Režija: Tihomir Stanić, Marko Misirača

Scenografija: Marica Kuzmanović
Kostimografija: Ana Mićković
Korišćeni muzički inserti iz Arhiva Rambo Amadeus-a
Asistent reditelja: Sofija Nađa Stanić
Koreografija: Tamara Antonijević
Organizacija: Dušan Ašković
Produkcija: Danilo Potparić
Sufler: Dragana Anđelković

Uloge: Don Žuan – STEFAN RADONjIĆ, Zdravko – VLADAN GAJOVIĆ, Gospodin Nedeljković – ĐORĐE MARKOVIĆ, Slobo – TIHOMIR STANIĆ, Elvira – MILICA JANKOVIĆ, Blažo – LEPOMIR IVKOVIĆ, Antonina – NEVENA ILIĆ, Valentina – ISIDORA GRAĐANIN, Milica – IVANA DUDIĆ, Pero – LUKA POTPARIĆ, Dragan – MILAN BOBIĆ, Arsa – LUKA SEVIĆ, Prosjak – DUŠAN AŠKOVIĆ

Početak rada na predstavi „Don Žuan“ poklapa se sa osnivanjem letnje pozorišne scene „Teatrijum“ u dvorištu Rektorata Univerziteta u Beogradu. Jedinstvenost ambijenta dvorišta omogućava publici poseban doživljaj i predstavlja mesto u kom bi studenti i druga zainteresovana publika mogli da se okupljaju i upoznaju sa ovim i drugim čuvenim pozorišnim delima predstavljenim na savremen način.

Molijerov komad nastao je u Francuskoj u sedamnaestom veku i iako referiše na kategorije morala koje su tada bile aktuelne u skladu sa opštim svetonazorom francuskog i evropskog društva, on je i danas vrlo aktuelan. Umesto plemića, tu je elita, umesto arhaičnih predela francuskih šuma, tu je ovaj i ovakav, današnji Beograd. Umesto Done Elvire, tu su mnoge žene moćnika spremne da dožive pravu ljubav. Umesto viteštva, postoji jedna klanovska lojalnost ljudi koji u formiranim grupama dolaze u Beograd spremni da ga iskoriste kao i svaku dobru šansu.

Dakle, kao i svaka dobra komedija, „Don Žuan“ je komad koji odlično komunicira sa današnjim vremenom i aktuelnom situacijom. Ako se

razmaštamo kao u prethodnim primjerima dobijamo iz već postojećeg Molijera jedan Beograd (ili bar nešto što na njega liči) i kriminalnu elitu koja je osujećena nemilosrdnim libidom jednog od njenih članova. Ako Don Žuana smestimo u okrilje savremenog crnogorsko-klanovskog miljea u Beogradu, koji funkcioniše po principu strogog patrijarhata i osvete, i ako bismo stavili Don Žuana u situaciju da prekrši taj kod zbog svojih nagona i iskoristi jednu od žena unutar zajednice, bilo bi dosta zanimljivo posmatrati razrešenje ove zbrke. Ucene, pretnje, pištolji, podzemlje, krv, osveta i čast. Veze, vezice, afere i nagoni. A svime ovim se ne gubi ništa od Molijera.

Kombinujući aktuelni društveni kontekst sa jednim klasičnim delom dobijamo savremenu kritiku određenog miljea, a sa klasičnim humorom i dobrim molijerovskim zapletima; savremeno društvo i humor koji opstaje već vekovima zahvaljujući svojoj nepretencioznosti. A šta je smešnije, zabavnije i potresnije od kriminalne elite koja živi po principu plemena, patrijarhata i osvete? I šta je smešnije, zabavnije i potresnije od Don Žuana? Duboko smo uvereni da je baš zato ovaj spoj klasičnog zapleta i likova koji boje našu svakodnevnicu prava scenska kombinacija.

 

Izvor: Pozorište „Teatrijum“

Preporuka

NEČISTA KRV

Dom kulture Studentski grad

Film reditelja Milutina Petrovića „Nečista krv – Greh predaka“ (po motivima dela Bore…

Film TOMA

Dom kulture Studentski grad

Film “TOMA” je jedan impresionistički portret Tome Zdravkovića koji prikazuje same njegove početke,…

Dragoslav Mihailović Kad su cvetale tikve Reditelj: Boban Skerlić

Dragi korisniče,

Ovaj sajt koristi kolačiće za poboljšanje korisničkog iskustva. Korišćenjem ovog sajta prihvatate korišćenje kolačića. Politika privatnosti

Prihvati