JEDNOČINKE

Anton Pavlovič Čehov
JEDNOČINKE
gostuje Milanovačko pozorište

Opis Umetnici
JEDNOČINKE
15

O PREDSTAVI
Pisac: Anton Pavlovič Čehov
Produkcija: Milanovačko pozorište
Režija: Branko Knežević
PREMIJERA - Sezona 2014/2015

IGRAJU
Danica Vučetić - Jelena Ivanovna Popova
Mihailo Ristić - Gligorij Stepanovič Smirnov
Branko Knežević - Luka
Predrag Lošić - Ivan Ivanovič Tolkačov
Viktor Vujić - Aleksej Aleksejevič Muraškin
Branko Nedeljković - Stepan Stepanovič Čubukov
Tatjana Rašić - Natalija Stepanovna
Krsman Nedeljković - Ivan Vasiljevič Lomov

Da li je stvaralački opus određenog dramskog pisca komedija ili drama? Ovo pitanje često stoji pred pozorišnim teoretičarima od Šekspira preko Molijera do Čehova, pa i do naših dana, do Dušana Kovačevića. Da li su njihova dela drame sa elementima komedije ili komedije sa elementima drame? Stanislavski, koji je postavljao na scenu drame Čehova, smatrao je da su to drame, što je izazivalo česte sukobe između njih dvojice. Za svoje drame Čehov je dosledno i uporno govorio da su komedije. „Time želi da nam poruči, da nam ukaže na banalnost tragedije svojih likova, na činjenicu da su njihovi životi i sudbine, ma koliko u datom trenutku delovali ozbiljno i važno, zapravo samo epizoda i delić sveta koji nas okružuje, delić dovoljno sitan i zanemarljiv kao i sudbina svakog od nas“, kaže prof. jezika i književnosti Jasmina Dimitrijević. Sve se to jasno uočava i u celom stvaralaštvu A.P.Čehova. Možda tu i leži odgovor na pitanje – drama ili komedija. Jer, kod Čehova nema do tada uobičajene radnje, zapleta, dramskih sukoba, strasti, očekivanih raspleta. Sve je potisnuto, utopljeno, posunovraćeno u svakodnevnicu, u naizgled ravnodušni tok događaja bez dramatičnih uzbuđenja, prepuštanja uobičajenom toku i poretku, gde likovi „trpe“ stanja u koja su ih dovele okolnosti na koje ne mogu da utiču. „`U drami se ništa ne događa`, reći će vam možda neko … Odgovor leži u činjenici da Čehov pažljivo i vešto uspeva da sve krupne i važne događaje ostavi iza pozornice, odnosno van teksta, i o njima saznajemo iz razgovora koji se odvijaju na sceni… Mi u životu ne vidimo uvek sve i svakoga u svim trenucima, zašto bismo videli u drami, koja je samo prikaz života? A Čehov je nastojao da u njegovoj drami sve bude kao u životu. Zbog toga što ih pisac postavlja u banalne situacije, a i zbog toga što oni sebe shvataju preozbiljno – Čehovljevi junaci su komični likovi“, kaže profesorka Dimitrijević. Ali, kod Čehova prepuštenost nije predaja, ona je borba, spolja skoro nevidljiva. Suprugu Olgu, koja priprema ulogu Maše u „Galebu“ sam Anton Pavlovič savetuje rečima: „Ne pravi tužno lice ni u jednom činu. Srdito da, ali tužno ne. Ljudi koji odavno nose nesreću u sebi i koji su se navikli na nju, često zvižduću i često su zamišljeni. “ Čehov kao Šekspir“, kaže profesor dramturgije Jovan Hristić, „stvorio je svet koji se ne može svesti na jedno osećanje, jedno raspoloženje i jednu ideju.“ Svoje ideje Čehov saopštava sažeto, često samo u jednoj rečenici. Reditelj Dejan Mijač poredi Njegošev stih: „Šta je čovjek, a mora bit` čovjek“ sa Čehovljevim stvaralaštvom. „Koliko je neuništiva egzistencija“, kaže Mijač, „i koliko je velika patnja koja proizilazi iz zahteva da se bude čovek“. Zato su Čehovljeve drame i pripovetke sveprisutne i po dubini i po širini vremena i prostora sve do danas – možda više nego ikad. Kroz ta stanja prolaze i Popova, Smirnov i Luka u MEDVED-u, Njuhin u O ŠTETNOSTI DUVANA, Muraškin i Tolkačov u TRAGIČARU OD NEVOLjE, Stepan i Natalija Stepanovič i Ivan Vasiljevič u PROSIDBI – likovi u JEDNOČINKAMA A.P.Čehova.

 

(Izvor: zvezdarateatar.rs)

Preporuka

DOLCE VITA

Opera & Teatar MADLENIANUM

Kažu da je recept za sladak život poput recepta za savršen kolač! Ako…

ĐUROLOGIJA

KOMBANK DVORANA, Sala 1

ĐUROLOGIJA

Miloš Crnjanski Roman o Londonu Dramatizacija, reditelj i izbor muzike: Ana Đorđević

Dragi korisniče,

Ovaj sajt koristi kolačiće za poboljšanje korisničkog iskustva. Korišćenjem ovog sajta prihvatate korišćenje kolačića. Politika privatnosti

Prihvati