NAGLAVAČKE

NAGLAVAČKE
Koncept i koreografija: Dalija Aćin Telander i Keren Levi (Holandija/Izrael)
 više

Opis Umetnici
NAGLAVAČKE
5

Koncept i koreografija: Dalija Aćin Telander i Keren Levi (Holandija/Izrael)
Muzika: Tian Rotvel (Holandija)
Video asistencija: Asi Veic i Robert Gradisen

Uloge:
Igraju: Milica Pisić, Jovana Rakić Kiselčić, Vladimir Arsenijević

Datum premijere: 05. mart 2016.

Uzrast: 4-8
Trajanje: 45'
Autor: Dalija Aćin Telander i Keren Levi
Scena: Scena za decu

Savremena interaktivna plesna predstava za decu. „Naglavačke“ je predstava koja predlaže najmlađoj publici jedinstven susret sa savremenim plesom. Obraćajući se dečijoj radoznalosti, predstava na specifičan način stimuliše percepciju i interakciju i poziva decu da učestvuju, istražuju i otkriju sebe i druge kroz neobično vizuelno i fizičko iskustvo. 

 

O predstavi

„Naglavačke“ je predstava koja predlaže najmlađoj publici jedinstven susret sa savremenim plesom. Obraćajući se dečijoj radoznalosti, predstava na specifičan način stimuliše percepciju i interakciju i poziva decu da učestvuju, istražuju i otkriju sebe i druge kroz neobično vizuelno i fizičko iskustvo. Njihova uloga i učešće u izvođenju ih ohrabruje i podstiče da vide sebe i druge iz nove perspektive, poziva ih na saradnju, intrigira njihovu radoznalost i doprinosi njihovom shvatanju plesa i umetnosti. Estetika predstave insistira na minimalizmu i jednostavnosti. Odstupanjem od uobičajenih pozorišnih konvencija predstava daje prednost spontanosti, riziku i ‘open end’  pristupu.

Osnovna ideja predstave bazira se na interaktivnoj strukturi koja predlaže perceptualno putovanje od prostora ka objektu, od objekta ka telu i kretanju, i konačno, od kretanja ka plesu. Sa ciljem dodatne stimulacije perceptivnog iskustva publike u predstavi se koristi ‘live’ video koji publici otvara nesvakidašnju perspektivu izvedbenih radnji i naglašava vizuelni aspekt dešavanja, te doprinosi interaktivnosti izvođenja na specifičan način. Korišćenjem predmeta dostupnih u svakodnevnom životu, sa akcentom na recikliranje, kao i korišćenjem svedene, ‘old school’ tehnologije sadržaji predstave ostavljaju puno prostora deci za domaštavanje i razigravanje.

Partneri uključeni u realizaciju projekta i autori dele stav da je prioritet projekta redovnost izvođenja i dostupnost predstave što većem broju publike, te će nakon istraživačkog i kreativnog procesa predstave biti ostavljene i izvođene u Poljskoj, Srbiji, Švedskoj i Holandiji, sa lokalim izvođačima.

Brojna istraživanja potvrđuju važnost interaktivnih susreta dece sa umetnošću. Stimulativna iskustva koja podstiču na učešće kroz pokret i kreativnost doprinose kognitivnom razvoju dece, podstiču samopouzdanje i kreativnost i utiču na njihovo buduće shvatanje sveta i njihove uloge u njemu.

 

O autorima

Dalija Aćin Telander         

Rođena 1974. godine. Diplomirala je u Baletskoj školi „Lujo Davičo“ i sticala znanja i prakse iz oblasti savremenog plesa kroz mnogobrojne programe u Evropi.

Svoje koreografske radove predstavila je na festivalima u zemlji i inostranstvu (Impulstanz, Tanz im August, URB Festival, Les Particules, Tazntendezen, Mladi levi, Tjedan suvremenog plesa, Oppla, Performa, BITEF, BELEF, Infant itd) i sarađivala sa internacionalnim koreografima.

Dobitnica je prestižne nagrade Impulstanz festivala -“Prix Jardin d’ Europe” (2008) i Nagrade za istraživanje mogućnosti graničnih pozorišnih oblasti Infant Festivala (2007) za predstavu “Handle with great care”, Specijalne nagrade međunarodnog festivala TIBA (2009), Nagrade za najbolju dečiju predstavu MESS festivala za „Knjigu lutanja“ (2011) i nagradu publike MESS festivala za decu za predstavu za bebe „Neke vrlo važne stvari“, kao i Sterijine nagrade za scenski pokret za predstavu „Metamorfoze“ (2014) i Specijalne nagrade Udruženja Baletskih Umetnika Srbije za inovativni pristup u savremenom plesnom teatru za predstavu „San žute čarape“ (2014).

Autor je predstava za decu “Håll i Handen“ (2014), „San žute čarape“ (2013), „Ko bi hteo mamu kao moju“ (2010), „Knjiga lutanja“ (2008); predstava za bebe „Neke vrlo važne stvari“ (2010) i “Sensescapes“ (2015) kao i koreografske instalacije „Bejbi spejs“, producirane u Danskoj (2014), Poljskoj (2013) i u Beogradu (2015. i 2011). Sarađivala je sa pozorišnim rediteljima kao što su Aleksandar Popovski, Nebojša Bradić, Goran Marković, Anja Suša, Robert Raponja, Selma Spahić, Đurđa Tešić, Anđelka Nikolić.

Ko-osnivač je i koordinator Stanice Servisa za savremeni ples, ko-osnivač programa Nomad Dance Academy.

Inicijatorka je i koordinatorka Generatora - Saradničke platforme za razvoj dečijeg plesnog teatra na Balkanu, u organizaciji Stanice Servisa za savremeni ples i partnerskih organizacija iz Hrvatske, Makedonije i Bosne i Hercegovine.

Od 2012. živi u Stokholmu (Švedska).

 

Keren Levi

Keren Levi je izraelska koreografkinja koja živi u Amsterdamu (Holandija). S obzirom na to da se bavi plesnim, muzičkim i vizuelnim stvaralaštvom, njen rad je prvenstveno interdisciplinaran, ali se sama njegova suština zasniva na koreografskim načelima. Levi drži predavanja u Školi za razvoj novog plesa (The School for New Dance Development), na festivalima, obukama, a obučava i plesne grupe širom Evrope. Diplomirala je 2014. godine na master studijama koreografije u Amsterdamu.

 

Izvor: www.malopozoriste.co.rs

Preporuka

CRNA KUTIJA

Beogradsko dramsko pozorište

Ana Đorđević
Crna kutija
Reditelj: Andrej Nosov

Andrija Milošević u urnebesno komičnoj priči o jednom sinu kom mama traži pravu…

Komična, muzikalna, vredno-lenja torta od tri sprata, u tri čina. Jedna tema -…

Dragi korisniče,

Ovaj sajt koristi kolačiće za poboljšanje korisničkog iskustva. Korišćenjem ovog sajta prihvatate korišćenje kolačića. Politika privatnosti

Prihvati