PUT U DAMASK

PUT U DAMASK

drama Augusta Strindberga

Opis Umetnici
PUT U DAMASK
8

Umetnici


 

Premijera, 22. novembar 2014. / Velika scena

Režija, adaptacija i idejno rešenje scenografije Nikita Milivojević     

 

Premijerna podela:

Nepoznati, Cezar Hadži Nenad Maričić

Dama, Majka Sena Đorović

Nepoznati, Lekar Boris Pingović

Nepoznati, Gostioničar Nebojša Kundačina

Nepoznati, Čvorak Bojan Krivokapić

Nepoznati, Cezar Pavle Jerinić

Dama Jelena Đulvezan

Nepoznati, Prosjak Branko Jerinić

Dama, Majka Aleksandra Nikolić

Nepoznati, Prosjak, Starac Tanasije Uzunović

 

STRINDBERG – NAŠ SAVREMENIK

Đerđ Lukač, u svojoj Istoriji razvoja moderne drame, početke naturalizma opisuje kao „borbu velikih pisaca za pozornicu a protiv šablona koji su vladali na sceni (...)  U romanu, u lirici, likovnim umetnostima, muzici – svuda se probijao izraz novih osećanja u novim formama i otkrivale umetničke vrednosti sasvim specifičnih pojava savremenog života, jedino je u dramskoj književnosti ostajalo sve po starom.“ Dramski pisac bio je sputavan potrebom pozorišta za punim gledalištima, a formula za uspeh je bila ustanovljena: „dobro skrojen komad“ koji je do savršenstva doveo Ežen Skrib. Uzalud se Emil Zola u svom manifestu o naturalističkom teatru izrugivao pozorištu koje nije u stanju da osvetli probleme savremenog čoveka, inercija proverene formule građanske drame je pobeđivala. A šta se promenilo u čoveku devetnaestog veka što drama nije umela da prezentuje? Šezdesetih godina u Evropi su liberalizam i vera u individuum dostigli vrhunac. Junak tog vremena postao je utemeljitelj istorije, samostvoreni čovek kapitalizma. Pobuna protiv crkve i autoriteta hrišćanstva, Darvinova knjiga o poreklu vrsta iz 1859, filozofiranje o ličnosti kao suštini postojanja, psihološko (naučno) „učenje o duši“ (što je uključivalo izučavanje psihičkih oboljenja) – sve to je doprinosilo okretanju od univerzalnog prema pojedinačnom čoveku. To shvatanje je našlo izraz u Kjerkegorovoj filozofiji: „egzistencija je pre esencije“ (Ž. P. Sartr), a prenosilo se „u skandinavskoj tradiciji kao serija dodira rukama – od učitelja do učenika“ (Ivo de Figuiredo), od Kjerkegora do Ibzena, od Ibzena do Strindberga...   (Izvor: www.narodnopozoriste.rs) 

Preporuka

Andrija Milošević u urnebesnoj stendap komediji

GINJOL

POZORIŠTE LUTAKA

,,GINJOL“ je predstava koja čini da nevidljivo postane vidljivo, a sam zaplet budi…